poniedziałek, 12 stycznia 2009

65. Moje analizy ekonomiczne na I kwartał 2008


Kliknij na wykres żeby powiększyć

Wydaje mi się, że obecna pro-wzrostowa korekta która zaczęła się pod koniec października 2008 na wig20 będzie kontynuowana aż do marca. Co to oznacza? że do marca na wykresie polskiego WIG20 nie pojawią się nowe minima. Jednym słowem, "kiszenie się" na obecnych poziomach się przedłuży. Teraz, tzn. w najbliższych dniach czeka nas głęboka korekta ostatnich stabilnych wzrostów. Indeks WIG20 może spaść z obecnych około 1800pkt na około 1550-1600pkt. ale nie więcej.

Waluty:

CHF: już we wrześniu pisałem że według mnie maksymalnym docelowym poziomem cenowym dla franka szwajcarskiego jest cena 2,81zł (i dotychczas było tak - jak w zegarku!). Dziś frank kosztował już nawet 2,79zł, pewnie podskoczy jeszcze parę groszy, może nawet na chwilę to znaczy na maximum kilka dni przebić poziom 2,81zł ale jeśli już to tylko na moment i symbolicznie.
EUR: tu też powtórzę to, co pisałem już we wrześniu. Docelowy poziom 4,15zł (może przebić do 4,19 ale nie więcej).
USD: dolar jest nieobliczalny. Albo zatrzyma się na 3,11zł albo 3,35zł.