środa, 28 stycznia 2009

77. Rozwój sytuacji na razie zgodnie z prognozą z 12.01

Kliknij na wykres żeby powiększyć

Napisałem 12 stycznia 2009 we wpisie nr 65 pod tytułem "Moje prognozy na I kwartał 2009":

"Wydaje mi się, że obecna pro-wzrostowa korekta która zaczęła się pod koniec października 2008 na wig20 będzie kontynuowana aż do marca. Co to oznacza? Że do marca na wykresie polskiego WIG20 nie pojawią się nowe minima. Indeks WIG20 może spaść z obecnych około 1800pkt na około 1550-1600pkt. ale nie więcej."

Póki co moja prognoza się sprawdza. Tydzień temu WIg20 spadł na 1548pkt i odbił w górę. Złoty osłabił się trochę mocniej niż sądziłem ale tego nie przewidział nikt. Natomiast teraz nasza waluta powinna zacząć się umacniać, zwłaszcza wobec franka szwajcarskiego, który moim zdaniem nie przebije poziomu 3zł.
Spodziewam się też dalszego korekcyjnego wzrostu ceny ropy, nawet do poziomu ok. 55 dolarów za baryłkę.