czwartek, 12 lutego 2009

80. Aktualna sytuacja na WIG20 oraz na indeksach amerykańskich

Powyżej: aktualny wykres amerykańskiego indeksu Standard&Poors500
Powyżej: aktualny wykres amerykańskiego indeksu spółek technologicznych Nasdaq
Powyżej: aktualny wykres indeksu Dow Jones
Aktualny wykres WIG20 - czyli polskich 20 największych spółek, tzw. "blue chipy"

Kliknij na wykresy żeby powiększyć.


Wyznaczając nowy dołek czyli nowe minimum punktowe ostatnich lat na początku lutego 2009, WIG20 zachował się bardzo dziwnie, ponieważ taka sytuacja (nowych dołków) nie pojawiła się ani na giełdach amerykańskich, ani europejskich. Dlatego twierdzę wciąż, że moje założenie dotyczące nowych dołków było w gruncie rzeczy słuszne (ponad miesiąc temu pisałem, że wg. mnie do marca indeksy nie wyznaczą nowych minimów). Powiem więcej: wciąż uważam go za aktualne, ponieważ bastiony wszystkich innych giełd poza naszą się trzymają - zgodnie z tym co zakładałem i o czym pisałem już dużo wcześniej.
Dla uwiarygodnienia celności mojej tezy wkleiłem powyżej bieżące wykresy indeksów DJIA, NASDAQ i S&P500