czwartek, 15 października 2009

Konferencja



Dzisiejsze przedpołudnie spędziłem w hotelu Europa. W sposób niezamierzony znalazłem się na konferencji naukowej "Rzeczpospolita Polska 1989-2009" zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Handlu i Finansów Międzynarodowych im. Fryderyka Skarbka (z Warszawy) oraz Międzywydziałowy Instytut Dziennikarstwa i Nauk Społecznych im. Melchiora Wańkowicza w Lublinie.

Konferencja super. Sala konferencyjna kameralna, wnętrza lśniące i przepiękne. Z jednej strony kilkudziesięciu studentów, z drugiej chyba z dziesięciu
profesorów prawa i politologii z całej Polski. Wszyscy profesorowie w eleganckich garniturach. Zadumani, zaangażowani, elokwentni, nie nadęci, ludzcy, z klasą. Wypowiadali się mądrze, emanowali wiedzą. Nie przynudzali. Mówili dosyć krótko ale za to bardzo na temat. Podawali konkretne dane. Dyskutowali na wysokim poziomie. Aż miło się słuchało. Miałem zostać godzinę. Zostałem dwie!

Nachodzi mnie refleksja: szkoda że nie wiedziałem wcześniej o tej konferencji bo maturzyści z Kowalskiej (i nie tylko) byliby zainteresowani i na pewno bardzo zadowoleni, zwłaszcza w obliczu zbliżającej się matury, np. z WOS-u.