wtorek, 23 marca 2010

O tym, dlaczego ludzie nie wiedzą na co ich stać

Cytat z filmu Buntownik z wyboru: "Ludzie często nie wiedzą na co ich stać bo nie mają nauczycieli którzy w nich wierzą".

Miałem (i mam) w życiu różnych nauczycieli. Niestety, byli i tacy którzy we mnie nie wierzyli lub moja postać nie była dla nich znacząca. Pamiętam, że jako dziecko chodziłem do ogniska muzycznego na lekcje gry na pianinie. Szło mi całkiem przyzwoicie ale porzuciłem naukę bo mój nauczyciel zamiast uczyć, wysyłał mnie do kiosku po gazetę. Nie byłem dla niego ważny. Lekcje nie były dla niego ważne. Odwalał robotę i tyle. Nic więcej. Żadnego zaangażowania, charyzmy, przykładności. Żadnego szacunku dla ucznia.


Staram się za wszelką cenę nie powielać tego błędu. Zgłębiając w sumieniu przytoczony powyżej cytat uświadamiam sobie jednak, że pomimo szczerych chęci zdarza mi się o przestrzeganiu mojej zasady czasem zapomnieć.

Życie to ciągłe doskonalenie się. Praca nad sobą. Walka z własnymi słabościami. Codziennie nowy świt, nowy dzień, nowe życie. Każdy nowy dzień to kolejna biała kartka papieru którą zapisujemy od początku tak, jakby to była pierwsza kartka w zeszycie. Nie wolno nam zapomnieć o tym, że mamy też wpływ na to, co zapisują osoby które spotykają nas na swojej drodze życia. Możemy być dla nich inspiracją albo nie. Wybór należy do nas.